Thursday, November 18, 2010

Kunci Motorku dicuri Sang Cerdik - Satu laporan di Lot 220






Post kali ini tentang memoriku yang bertali arus diuji oleh Allah s.w.t. Alhamdulillah, itu maknanya aku didalam penglihatan dan ujiannya. Syukran.
Perkara ini berlaku pada pagi raya aidiladha. Maklumlah, dah siap2 mandi dan ready tok ke masjid takbir raya. Aku terperanjat besar apabila melihat kunciku sudah tiada di dinding. Aku tertanya2 kemana aku meletakkannya malam tadi. Merata sudah ku cari tidak ketemu juga. Mau tak mau, kenalah ikot Family naik satu kereta. Parents aku bertanya : mana pergi moto ko?aku jawab : kunci kena curi dek tikus..Parents aku tergelak besar dengan jawapanku. Memang difikir semula tidak masuk akal lansung. Tapi korang sebagai pembaca, inilah realiti yang telah aku lalui selama ini. Boleh dikatakan tiap2 malam aku berperang dengan sang cerdik ini. Pernah sebelum ini, aku dicederakan oleh natang ni dan sang cerdik banyak melakukan kerosakan dalam sistem bilik aku. Hai hai hai...Kunci motorku ade 3 security; lock handle, alarm n fox lock..bnyk lak nak kene wat kalo x pat kunci tu...


Bilakah ini semua akan berakhir, aku sudah capik dengan ini semua. Tapi takpe, ini semua ujian dan dugaan. Pasti satu hari nanti aku dapatkan gulingkan kerajaan sang cerdik di rumahku..Terus lagi kepada tentang kunciku, aku sudah mencari kesemua kawasan yang telah aku pergi di seluruh kawasan rumah, tak jumpa satu bangkai pun..xpe lah, ujian diteruskan..







Satu hari nanti, pasti aku dapat jawapannya di sebalik permainan ini. Jalan terakhir, aku terpaksa pecahkan dinding rumah untuk mancari itu kunci ataupun buka motor dengan secara paksa..hihihihhi. Sebenarnya, aku dah banyak kali hilang kunci motor. 1st time at Jaya Jusco myb tercicir..tapi kali ini, dicuri tikus. Agak kelakar sedikit, tapi xpe itu hanyalah motivasi diri. Korang tahu tak apa perasaan orang tak boleh kuar dari rumah???Bagaikan sampah terapung2 di tengah lautan..hahahah..ok la, malas nak citer..Enough sampai di sini sahaja. Assalamualaikum Kalian.......

No comments:

Post a Comment